Na tomto snímku bylo něco upraveno. Vyberte část fotky, které se to týká.

Sval tohoto borce není úplně pravý. Když se ho někdo pokusil v editoru zakulatit, podařilo se mu pokřivit i zeď v pozadí.
Sex prý dobře prodává. Které z následujících reklam využívají ženské nebo mužské tělo k prodeji produktu, jenž s nimi nesouvisí?
Více správných odpovědí




V reklamách, jako jsou tyto, je polonahé lidské tělo využito jako objekt, který má upoutat pozornost. Přímá souvislost s propagovanými produkty chybí.
Notebook značky Apple byl do filmu Stážista umístěn:

Firmy stojí o to, aby jejich produkty byly ve snímku viditelně umístěny, a jsou ochotné za to zaplatit.
Co mají následující reklamy společné?

Více správných odpovědí
Mnoho reklam zdůrazňuje tradici výrobků, tyto dvě mezi ně ale nepatří. Usilují o to, aby se s nimi zákazníci ztotožnili. Přitom je oslovují a říkají jim, co mají dělat (všimněte si rozkazovacího způsobu). Coca Cola pro kampaň na českém trhu umístila na lahve 100 nejznámějších českých jmen.
Věříte tomu, že ženy zachycené na snímku kráčely po ulici v okovech?

Ženy po této ulici skutečně šly, nikoliv ale v okovech. Řetěz byl do fotky přidán dodatečně. Fotomontáž se šířila na českých i zahraničních webech a také na sociálních sítích. Historii fotografií můžete ověřit jejich zpětným vyhledáváním na internetu, např. přes službu Google obrázky.
Následující graf ukazuje, jak dopadla volba předsedy hnutí Pro. Poznáte pouze z grafického vyjádření, kdo získal nejvíc hlasů? Pokud ne, tipněte si.

Že to bylo těžké poznat? Máte pravdu, koláčový graf je pro zobrazení velmi malých rozdílů nevhodný. Lépe by byly vidět ve sloupcovém grafu.
Kdo jsou „internetoví trollové“?
O návštěvě Andreje Babiše v Bílém domě bylo publikováno mnoho článků. Česká televize, Extra.cz (bulvární online portál) a Sputniknews (ruská státní zpravodajská agentura) zvolily stejnou fotografii, ale jiné titulky. Poznáte, který vyšel na Extra.cz?

Čtenářům Extra.cz byl určen titulek o řeči těla a tučných kontech. První titulek je z České televize, třetí vydal Sputnik. Stejnou fotku dvou politiků každé médium titulkem tematicky „zarámovalo“ tak, aby zaujalo své typické čtenáře.
Který z následujících titulků nejpravděpodobněji ve čtenářích vzbudí dojem, že jezdit autem je nebezpečné?
Matematicky věty vyjadřují totéž, psychologicky ale působí rozdílně.
Toto mediální sdělení je:

Komentář je osobní názor autora na nějakou problematiku. Seriózní weby mívají rozdílné rubriky pro zpravodajství a názorové texty. Některé weby nicméně prezentují jako „zprávy“ názorové texty. Pokud sdělení obsahuje názory, hodnotící soudy a působí na emoce, nejedná se o zprávy.
Jaký je rozdíl mezi novinářskými žánry „zpráva“ a „komentář“?
Propaganda usiluje o ovlivnění veřejného mínění. Některé ideje a osoby oslavuje (oslavná propaganda) jiné vykresluje jako nebezpečné a ohrožující (očerňující propaganda). Který z plakátů níže je očerňující propaganda?

Kulak je ruské označení pro střední až bohaté rolníky. Komunistická strana Československa je začala postupně po únoru 1948 vykreslovat jako „vykořisťovatele“ drobných rolníků a nepřátele režimu.
Co je to „fake news“?
Co je pro provozovatele webů hlavním důvodem pro umisťování online reklamy na webové stránky?
Česká média veřejné služby jsou:
Sdílejte svůj výsledek
Sdílejte svůj výsledek
Sdílejte svůj výsledek
Sdílejte svůj výsledek